Прохождение к игре botanicula («ботаникула»)

Five Spheres of Energy

  • North
  • The giant leech will grab you and put you into one of the pods. If you try and take the energy sphere, he will just catch you and put you back
  • Click on the pod to the left of you (A) and then on the white arrow that appears in front of it. The creature inside the pod will be released, and while the leech is busy catching it you have time to move into the empty pod
  • Repeat the process with pod B
  • Finally, click to release Mrs. Mushroom in pod C, but then instead of trying to get into her pod, quickly grab the energy sphere

  • Northeast
  • When you try to take the energy sphere, the anemones will snap at you and block your way. The only anemone not in your way is #7
  • You can pull the anemones down by pulling others up. Each anemone controls one or two others:
  • 1 controls 5 and 7
  • 2 controls 3 and 6
  • 3 controls 2 and 4
  • 4 controls 3 and 5
  • 5 controls 4 and 1
  • 6 controls 2
  • 7 controls 1
  • You need to figure out a way to pull anemones 1-6 down and out of your way. Unfortunately you can’t reset this puzzle, but in case you’ve come here from the default position as shown in the image, click 1, 3, 4, 5, 1. If you’ve already changed the default setting, try and work it so that anemone 1 is up and all the others are down. Then pull 7 up and 1 down and grab the sphere

  • East
  • On the next three screens you will need to click on Mr. Lanter to charge him and then click on the enemies coming towards him to shoot them. Don’t wait until you see something move before you charge, but recharge as soon as you’ve shot. Fortunately you can’t really miss. Some enemies you have to shoot multiple times, as shown by the number of red eyes. If they catch you, you have to restart the screen
  • On screen three they will all start coming at you at once, so shoot the nearest ones first
  • When you’ve shot all the little ones on screen three, take the energy sphere

  • A giant, slow moving monster will come up, so keep shooting it until it’s dead
  • When it’s dead, grab the energy sphere again

  • West
  • Once again you will be thwarted in your efforts to get the energy sphere
  • Click on the snappy things in the order shown in the image to tie them all into a messy tangle
  • Try to take the sphere and they will snap at you again and tighten the knot
  • Make for the sphere a second time to be successful
  • Northwest
  • Click on the sphere to light the room

Click on one of the creature’s legs

Rather than going for the energy sphere, click on the blob itself

  • If you move your cursor to the sphere, it will jump to a different blob. You can get the sphere when it’s on the second blob from the left but try them all for some fun
  • When the sphere is on the second blob from the left, move your cursor around the sphere to the blob itself and click on it

  • Direct the sphere with Mr. Lantern in it to the energy sphere by shooting jellyfish at it
  • Finish the game by exiting south and then clicking on the sphere to the right of the spider

УЙТИ ОТ ВРАГОВ

После падения, вы оказались еще ниже на дереве. Снимите с веточки небольшую зеленую голову и прикрепите ее к лежащему зеленому туловищу (карточка). Вам расскажут, что это злобный паразит такое совершил. Идите вправо.
Пока паразит вас не заметил, двигайтесь по ветке вверх. Теперь идите влево. Щелкните на зеленой головке одуванчика и мотайте его из стороны в сторону, пока все семена не опадут с него. Затем еще раз щелкните по нему, и головка окажется в инвентаре. Вернитесь назад. Вправо не ходите, там враги. Идите вверх, два раза, а потом влево вниз.
Отдайте желтому существу зеленую головку одуванчика, и он подбросит вас наверх.

Интерфейс

Всплывающее меню – внизу экрана. В левом верхнем углу экрана – бонусные карточки персонажей (собирать необязательно; всего 123 персонажа; где их искать, я описывать не буду – достаточно на каждой локации осмотреть все листики и живых существ) и карта текущей главы. Вверху в центре – собранные предметы, в правом верхнем углу – предметы, которые необходимо найти в текущей главе.

В этой игре вы будете управлять компанией из пяти персонажей (Фонарик, Прутик, Гриб, Пёрышко и Маковая коробочка). Каждый из них обладает определёнными уникальными умениями. В большинстве случаев игра автоматически выбирает персонажа, но иногда сделать выбор предлагается вам (над персонажами появятся стрелки).

Чтобы начать игру, после ролика нажмите на все почки на дереве.

Начнётся ролик, в котором объяснят суть игры: на дерево влез паук и съел все семена, кроме последнего, которое упало на ветку и дало по голове Фонарику. Тот его проглотил и позвал своих друзей, чтобы спуститься с дерева и посадить семечко в землю.

Five Keys

Five Keys

Go south

  • Have some fun with the magic mushrooms
  • Go south

  • Talk to the chestnut creature that runs into you
  • Go south again

  • Click on the beehive so a bug comes out that will drop a seed
  • Click on the seed and the snail will go and get it
  • You can now go northwest

  • Use your mouse to nudge the red ball through the holes in the pod so it knocks the key a little closer. Careful because it can bounce quite hard!
  • Take the key
  • Go back one screen and go southwest
  • You will be scared to the east by the big black spidery thing

  • Pull the scribbled leaf up to get a map of this part of the tree. The map will go into your menu bar at the top, next to the creature cards. The white light shows your current location. This map will be refreshed in each new section but will only show locations you’ve already visited
  • Go northeast

  • Click on the woodpecker three times. The first and third times you get a creature card
  • Click on the small leaf in front of you for another card
  • Go east and southwest down the narrow branch with the berries

  • Click and hold the gray creature until his eye starts flashing and he makes a sound. Two more similar creatures will arrive, so do the same with them. All three of them need to be singing at the same time, so if one of them stops, make him start again. Do the same with the next four, and then with the large one that arrives
  • Go into his mouth

  • Click on the green creature so he spits out the key
  • Try all your characters for some fun, but to get the key have Mr. Poppyhead pull the string. Then have the other four help him pull
  • Take the key
  • Go south

  • Have grandpa tell you a story
  • Go back north and east

Go southeast

Go south

  • Click on the pod, then keep clicking on the different parts until you’ve created a second pod
  • Go back one screen and go east

  • Click on the small creature and another big creature will arrive
  • Click on the small creature again to get the card for the big one
  • Go east

  • This is my favorite part of the game. I actually went back to it a couple of times to do it again!
  • Click on the big red spike and pull it down. Release your mouse once the creature has bounced onto the spike
  • Take the key
  • Click on the green spiky thing on the right to get another card
  • Go west three screens, then go north and then east

  • Use your mouse to gently nudge the red creatures until one of them lands in the big trumpet
  • Go northeast

  • Click on the stick insect 4 times
  • Click on the green ball on the side of the tree
  • Go north

  • Click on the brown egg follow the white creature south
  • Click on the white creature and follow it east

  • Click on the white creature again so it will lay three brown eggs
  • Click on the eggs to hatch them and wait until you get a key
  • Take the key
  • Go east and south so you’re back with the red jumpy things, then go southeast

  • Jump the gap and try to go east for another creature card
  • Try to take the final key

  • When you’re in the water, use Mr. Twig to get the key
  • Click on the red balls until you reach the key. You only get four clicks, and only one option gets you the key, so you need to try a few strategies
  • When you’re back you get another creature card
  • Once you’re sure you’ve done everything you need in this chapter, click on the pod to unlock it

Level 2

24 Creature Cards

You will automatically get a creature card (1/24). Go down.

Click on the small round creature, then go left. Click on the bee hive, then on the fruit that is knocked down and you will get a creature card (2/24). Go up to the left.

Move the red blossom around inside the chamber with your mouse so it goes out through the top left vent, then the top middle vent and finally the far right vent, then get the key (1/5). You will also get a creature card (3/24). Return right then down to the left.

After meeting the spider you will automatically escape to the right. Click on the black and white leaf to receive a map of this chapter. Head down to the right.

Click on the cone creature until it starts buzzing; repeat this with the next 2 that appear, then with the final 4 that appear. If you get all 7 buzzing at once a large cone creature appears and you receive a creature card (4/24). Enter the mouth of the large one. Click on the green cone creature inside to see a key on the string. Have Mr Poppyhead try to get this, then click on all of your other guys to help him, before picking up the key (2/5). Now head down.

Click on the black creature to see a story (1/3) and get another creature card (5/24). After this, head up, right and left.

Click on the pecking creature to get a creature card (6/24), then click twice more to get another creature card (7/24) Parazit. Also click on the green leaf to get another creature card (8/24) Brouk. Now head right 3 times.

Wait here until a large musical creature drops from the sky, then click the smaller rattling creature to scare it away and get a creature card (9/24) Orchestrion. Continue right.

Pull the long red spike down towards the branch and wait for the rattling creature to get on to it, then let go to get a creature card (10/24). Click on the large green spiky creature to get it to move, and you will automatically get the next key (3/5). Click on the smaller green spiky creature on the right to get another creature card (11/24). Now return left twice and go down.

Click on the red creature once to make him come up, then 3 more times for him to lose his shell. Click on the shell, then on the original creature to get a creature card (12/24) Tykvovec. Now go right, left, up and right.

You can make the small red creatures jump by moving your mouse up from beneath them; make the largest of the 3 small red creatures jump into the funnel to get a creature card (13/24) Hopik. Now head up to the right.

Click the green ball on the left of the vertical branch to get a creature card (14/24) Nosal, then click on the stick insect on the right of this branch 4 times to get another creature card (15/24) Strasilka. Head up.

Click on the red egg, then follow the white flying creature down. Click on it again and follow it to the right. Click on it, then click on the 3 red eggs it lays to get a creature card (16/24). Get the key (4/5) from the nest, then go left, down and right.

Try to take the key and you will end up in a beehive. Click on Mr Twig to have him point downwards. Click on the red twig tip, then on the right branch, left branch and left branch to get the key (5/5) and a creature card (17/24). Go right to get another creature card (18/24) and be returned to this screen again. Go over and undo the 5 locks to get inside the pod.

Rub the lamp to meet the genie and get a creature card (19/24) Dzin. In this section you now click on each character to be taken to a specific wish area.

Level 1

11 Creature Cards

Click on the 7 seeds on the tips of the tree branches.

Click on the large brown creature to see it is missing 3 feathers. Go up.

Keep clicking on the black spiked creature and the leaves it hides behind, until you finally get a creature card (1/11) Bzukavec. Click on the 2 small twigs until they bloom, then click twice on the green creature behind the top left leaf and he will fall off the screen. Go down and up again to get a creature card (2/11) Soukac. Now head left.

Click on the 4 brown twigs here until they bloom and you will get another creature card (3/11). Now click on the small leaf near the top, then pull the spider down and click on his balloon to get a creature card (4/11) Balonek. Head left again.

Click on your Mr Twig to get a feather (1/3) and another creature card (5/11), then return right and go up. Click on the red pod to release an insect. Go down and up again to get a creature card (6/11) Jepice. Now return down, right and up.

Click on each of the red creatures with hats to get another creature card (7/11). Go back down, then up to the right and up again.

Click on the brown leaf 4 times and another feather will fall out; you will automatically go down to where it falls into a hole. Click on Mrs Mushroom to get a creature card (8/11) and Mr Feather get another creature card (9/11). Now click on Mr Lantern to retrieve a shell from the hole. Click on the shell to get the next feather (2/3). Keep clicking on the shell to get another creature card (10/11) Ulita. Now go right.

Grab the final feather (3/3). Now return left twice and down. Click on the large brown creature to give it the 3 feathers and get the final creature card (11/11) Brambora. Head down Level 1.

ФИНАЛЬНАЯ БИТВА

Комната №12: щелкните на желтом шаре, расположенном напротив существа в каске. Вам нужно немного поддаться и не прийти первым. Возьмите фрукт в центре и, не отпуская его, управляйте с его помощью своей букашкой. Когда существо в каске выиграет, то начнет подпрыгивать в этот момент, используйте фиолетовый плод на стене справа, он собьет каску, и вы сможете забрать ее.
Садитесь в желтое существо и спускайтесь вниз. Посмотрите на плавающих перед вами животных, получите карточку.
Плывите влево. Здесь еще одна разновидность существ – карточка. Теперь плывите вниз. Заберите голубое семя №8.
Плывите два раза влево, затем вверх и влево вверх. Используя свисающий белый хоботок, соедините ваш «батискаф» с белоснежным большим существом. Теперь плывите два раза вправо вниз, затем просто вниз. Переместите хоботок белого существа на животное, которое прячет один из камней и, когда оно приподнимется, заберите камень.
Всплывайте на поверхность.

Идите в цирк (комната №11). Двумя щелчками мыши опустите тарелку, возле качелей вниз. Отдайте каску циркачу возле пушки. Потяните за фитиль и смотрите ролик (получите две карточки).

Теперь вернитесь в комнату №7 и поместите все семена в существо на потолке (карточка). Заберите последний камень и идите в комнату №5. щелкните на существе, и он, используя собранный вас камни, откроет для вас проход.

К сожалению, осталась только Луковичка (попутно получите две карточки). Плывите вверх влево, когда появится пасть рыбы, щелкните на ней, и вы окажитесь в другой локации. Попробуйте ухватить сияющий шарик, но огромное существо, появившееся из темноты (карточка), не даст вам это сделать. Схватите его за нижнюю лапу и тяните во все стороны, пока она не оторвется, а само существо не осядет на пол. Жмите на него до тех пор, пока оно не распадется на пять красных пузырей. Гоняйте светящий шарик, пока он не окажется на втором слева пузыре, тогда щелкайте на сам пузырь.
Вам нужно, используя другие пузыри, вызываемые щелчком мыши, направить луковичку к светящемуся шарику и поймать его.
Как только вы снова окажетесь в полной темноте, плывите вверх вправо и вновь нажимайте на появляющейся пасти.
Вы попадете в темный лес. Перед вами будет семь растений, которые нужно опустить. Только так вы заберете второй светящийся шарик.
Пронумеруем лампочки слева направо от 1 до 7. Нажимайте в таком порядке: 3-4-5-1-7.
Забирайте шарик (карточка) и выбирайтесь наружу.
Плывите налево. Внизу шарик, но путь вам преградили четыре монстра. Щелкните сперва на верхнем левом, затем на нижнем правом, на нижнем левом и верхнем правом. Когда они все запутаются между собой, попробуйте получить шарик, но они набросятся, но после сразу же успокоятся. Забирайте шарик и уходите из локации.
Отправляйтесь наверх и попадете в своеобразную тюрьму. Нажмите на кокон слева, а затем на появившуюся стрелку рядом с этим коконом. Тем самым вы поменяетесь местами с заключенным. Также проделайте еще раз, чтобы оказаться поближе к шарику светящемуся. Теперь нажмите на кокон справа от шарика и, пока заключенного ловят, быстро нажмите на кокон с шариком.
Отправляйтесь вправо. Нажмите на Луковичку, и она засветится. Со всех сторон полетят враги, нужно навести на них курсор и Луковичка выстрелит в них. После этого сразу же нажмите на нее опять, чтобы она засветилась. Сколько выстрелов нужно потратить на того или иного врага будет зависеть от количества красных глаз на нем. Вам нужно пройти три стадии и забрать последний шарик.
После этого отправляйтесь вниз. Нажмите на паразита и наслаждайтесь финалом!
После титров вам предстанет статистика: сколько карточек вы набрали за игру. Всего из 123. За это вам откроются бонусные ролики.

Глава 3. Трое детей

Спланировав на новую ветку, первым делом отдайте голову зелёному жуку. Идите направо – о, ужас… вся компания поползёт по-пластунски по ветке вверх.

Здесь перекрёсток трёх дорог. Если пойти по правой дороге, вы наткнётесь на пауков и дохлых мух и автоматически вернётесь на предыдущую локацию. Идите налево. Вы увидите одуванчик. Нажмите на него, и двигайте мышкой влево-вправо до тех пор, пока не полностью обтрясёте. Заберите с собой зелёную головку (она скоро понадобится).

Осталась дорога наверх. Пройдите по ветке мимо паука с улиткой и дальше – вы выйдете к паукам и дохлым мухам с другой стороны. Проползите на следующую локацию.

Здесь сидит странное жёлтое существо, нажав на которое, вы поймёте, что оно хочет головку одуванчика. Отдайте одуванчик, и существо преобразуется в лифт.

На следующей локации вы, наконец, получите задание: мамаша Каштан потеряла трёх детей.

Идите мимо неё, никуда не сворачивая, направо и вниз. Вы увидите рыбака, которому нужен червяк. Дальше вниз по ветке – локация с лягушкой. Пройдите мимо неё налево на край ветки, где спят мама Краб и крабы-дети. Попробуйте стащить маленького краба, но мамаша прогонит вас вон. Вернитесь и во второй раз попробуйте стащить краба – мама Краб сбросит вас на нижнюю ветку.

Сначала идите налево. В жёлтых ветках вы увидите червяка. Нажмите на него – за червяком полетит Пёрышко. Двигайте мышкой вправо до тех пор, пока Пёрышко не выдернет червяка с ветки. Теперь идите на две локации вправо. В чашку сверху упадёт первый ребёнок, которого нужно забрать Грибом.

Вернитесь на одну локацию, где необходимо приподнять упавший стебель и подняться наверх. Для этого нужно передвинуть чашки, а затем нажать на чашку с водой. Если вы будете промахиваться, вместо упавшего стебля будут расти другие. Решение:

1 – направо, 2 – 2 раза налево, 3 налево, 4 – направо.

«Ура!», и все автоматически поднимутся по стеблю.

Отдайте червяка рыбаку – он выловит для вас краба-ребёнка. Идите назад на локацию, где висит груша (наверх на одну локацию от рыбака), и поднимитесь на ветку. Здесь перекрёсток четырёх дорог. Идите направо вверх или вниз – так или иначе, вы попадёте на петлю. Перепрыгните на нижнюю ветку и идите направо.

Вы увидите спящего паука. Перережьте крабом нитку, на которой висит паук, и идите дальше. Здесь находится второй ребёнок-каштан, но его сразу завалит белыми шариками-барашками. Чтобы достать ребёнка, нужно по очереди нажимать на каждого барашка, обязательно делать круговое движение зажатой мышкой и затем резко дёргать мышку влево или вправо. При такой технике барашек вылетает из кучи. Когда вы закончите, нажмите на ребёнка, и тот сам побежит к матери.

Вернитесь на локацию с петлёй и идите по ветке вниз. Вы увидите спящую летучую мышь. Подёргайте её – наверху лежит какая-то «полезная штука» (чтобы «отцепить» мышку от летучей мыши, ещё раз нажмите на летучую мышь). Идите налево. На краю ветки сидит улитка, а рядом – большой сочный листик. Нажмите на листик – прилетит пчела и выпьет весь сок. Пока пчела пьяная и теряет нектар, нажмите на неё, прицельтесь и постарайтесь попадать нектаром на улитку. Когда улитка будет «заправлена», она начнёт выпускать пузыри и пошагает прямо к летучей мыши. Зажмите улитку левой кнопкой мыши, чтобы сделать огромный пузырь. Выстрелите пузырём вверх и сразу же начинайте дёргать летучую мышь. Если у вас получится разбудить мышь, она стряхнёт с себя «полезную штуку».

Вернитесь на одну локацию направо, перепрыгните на петлю и на перекрёстке идите влево вверх. Вам нужно попасть на другую сторону пропасти. Там висит маленький паучок. Дёрните его, чтобы отцепить одну из двух чёрных паутинок, на которых тот висит. Схватитесь за паутинку и протяните до края вашей ветки. Получится мостик. Нажмите на стрелку в левом верхнем углу экрана, чтобы перейти на другую сторону – сверху спланирует жук-рогач и не даст пройти дальше. Сделайте вторую попытку и примените на жука вашу находку – оказывается, вы нашли огнетушитель (ну, никогда бы не подумала).

А вот и третий ребёнок, но на ваших глазах его съест свинья. Залезьте на ветку над свиньёй и сбросьте жёлуди. Когда свинья встанет под веткой, прыгните на неё. Третий ребёнок спасён.

Вернитесь к мамаше Каштан. Вся компания прыгнет в корзинку и полетит вверх.

Прохождение Ботаникула. Часть 2. В поисках пяти ключей.

С вершины дерева спускаемся вниз, общаемся с грибами – карточка в инвентаре. Дальше встречает нас желудь, который расскажет о паучке, любящем кушать зеленые листья и убежит, после чего мы спускаемся вниз. Чтобы перебраться на соседнюю ветку, нажмем на висящий орех, из которого выпадет семечко, подождем, когда к нему подползет улитка и щелкнем по стрелочке вверх. Дальше идем вперед до большого шара, внутри которого еще есть маленький. Чтобы достать первый ключ, мы нажмем на красный шарик и направим его, сперва, к первому выходу, потом, нажав на него ещё раз, направим ко второму. Ключ должен оказаться на ветке, тогда снова жмем на красный шарик и отправляем его к нижнему выходу. Ключ у нас, карточка в инвентаре!

Теперь находим улитку и скатываемся, оседлав её, вниз. По пути встретится паук, о котором рассказывали чуть раньше. Приземлившись – нажимаем на прозрачный листочек несколько раз – карта большого дерева в инвентаре. Зайдем в инвентарь и нажмем на неё. Светлое пятно на карте – наше местонахождение. Теперь по верхней ветке пойдем вправо. Щелкаем мышкой сначала по дятлу несколько раз, за тем по зеленому листику – две карточки в инвентаре. Возвращаемся назад и уходим по нижней ветке. Здесь сидит непонятное существо, щёлкаем по нему и не отпускаем кнопку мыши, пока это существо не начнет издавать звук.  На звук прилетают новые существа, с ними поступаем аналогично. Цель – заставить петь все семь существ одновременно, чтобы прилетело восьмое. Когда прилетает восьмое – щелкаем по нему и забираемся внутрь. Внутри находим ключ, к которому отправляем сначала Семечко, а затем всех остальных (порядок дальше не важен), чтобы они встали в ряд. Забираем ключ и выбираемся наружу.

Идем вниз, щелкаем по ягодке – красивая карточка в инвентаре. Дальше сперва наверх и вправо от хора, затем вниз и вправо по нижней ветке. Находим горошину в шляпке, щелкаем мышкой сначала по ней, а потом по новым появившимся горошинам. За горошинами прилетит шмель, а мы получим карточку в инвентарь! Возвращаемся назад, нажимаем на некое подобие собачки – как только видите приближающее существо с кучей инструментов, опять щелкайте по собачке и существо скрывается, а карточка с ним у нас в инвентаре. Дальше справа висит ключ, но собачка нас туда не пускает. Находим дальнее зеленое растение, щелкаем по нему, и, удерживая левую кнопку мыши, нагибаем. Как только собачку запрыгнет на него – отпускаем. Ждем, когда лающее существо на него заберется, и отпускаем усик. Хватаем ключ и возвращаемся назад на два экрана и вверх тоже на два экрана, после чего повернем направо. Если перед вами гусеница, значит вы дошли до нужного места, щелкаем по гусенице пару раз, по дуплу – две карточки в инвентаре. Снова наверх.

Справа сверху есть гнездо с розоватым яйцом – щелкаем и вылупляется стрекоза, щелкаем по ней, бежим вниз, снова щелкаем по ней, направо – стрекоза откладывает яйца – щелкаем по ним, появляются стрекозы – щелкаем уже по стрекозам, пока не разлетелись – получаем ключ! Теперь вернемся к воронке и божьим коровкам (не так давно пробегали мимо). Здесь необходимо постараться загнать божью коровку (любую) в воронку, подводя курсор к коровке, подгоняя таким образом. Если вы мастер мыши, то у вас все получится и карточка будет в инвентаре. Теперь по нижней ветке двигаемся направо и еще направо, пока не встретим ежа – карточка в кармане. Хватаем ключик и … вот мы уже и в воде.

Чтобы достать ключ из воды берем Веточку, которая будет пускать под водой отростки. На них нужно очень быстро нажимать, иначе не вырастут. Таким образом получаем пятый ключ, возвращаемся на старое место. На нижней ветке находим гороховый стручок с дырками, щелкаем по нему и падаем вниз.

Результат: 29 карточек.

Level 6

5 Creature Cards

You start in a black room. To go in any direction you must try twice, first to find the door and second to go through. Start by heading right.

In this section you need to click on your character, then move your mouse over an enemy. The number of red dots on the enemy indicates the number of times you must shoot it to kill it. The first screen contains 5 single shot enemies and one requiring 3 shots. The second screen contains 5 single shot enemies, one requiring 2 shots and one requiring 6 shots. The third and final screen first gives you two small enemies, then a large number of small enemies. Click on the white sphere and a large creature needing 17 shots will appear. Kill this, then get the glowing sphere (1/5), then go back to the black room to get a creature card (1/5). Now head up to the right.

Here you need to lower all the monsters by clicking on them. Clicking on one will raise that one and lower one or two others. From the starting position, if they are numbered 1-7 from left to right, click them in this order: 1, 3, 4, 5, 1, 7. Now get the glowing sphere (2/5) and return to the black room to get a creature card (2/5). Next head straight up.

The guard creature will capture you and place you inside a pod. Click on the next pod and quickly enter it while the guard is distracted. Click on the next pod and enter this one in the same way. Now click on the first pod again and quickly enter the pod with the white sphere. In this way you will get the next glowing sphere (3/5). Leave this room to get another creature card (3/5). Now go up to the left.

Click on the white sphere, then quickly click on the big red monster’s legs, and it will collapse to the floor. Chase it around the room and it will split into five pieces. Now move your mouse over the white sphere until it is at the second position from the left. Click on the red blob beneath it to start a mini-game. Click on the red goo at the bottom to send pulses upwards to move your character around. Move your character to the glowing sphere (4/5) to get it. Leave the room to get another creature card (4/5). Now go left.

There are 4 snake creatures in this room. Click on their heads in a specific order (bottom right, top left, top right, bottom-left) to tangle them up. Quickly click on the white sphere to make the knot tighter, then collect the final glowing sphere (5/5). Leave the room and you will get the last creature card (5/5). Finally head down. Click on the black creature to complete the game Level 6.

Персонажи [ править ]

  • Мистер Фонарь — главный герой Botanicula. Это маленькое оранжевое существо, изображающее физалиса . Он может поглощать семена в своем теле. Это заставляет его светиться и дает ему силу.
  • Миссис Гриб — второй игровой персонаж. Она может создавать идентичные копии себя. Еще одна ее способность — сжиматься.
  • Мистер Поппихед — самый сильный член группы и третий игровой персонаж. Он изображает семенную коробочку мака .
  • Мистер Твиг — еще один игровой персонаж. Он похож на веточку. У него много рук, которые он может раскрыть. У него также есть способность разбрызгивать цветы.
  • Мистер Перо — последний игровой персонаж. Он очень маленький, но может летать.

Level 3

21 Creature Cards

Click on the little green creature on the left and place it on the larger green creature on the right to get a creature card (1/21). Now head to the right. You will automatically get another creature card (2/21); head up then continue left.

Drag the dandelion left and right until it is bare, then click on it to get both it and a creature card (3/21). Return right, then go up, right, and down to the right. Click on the yellow slug, then give him the dandelion to get a creature card (4/21) and be transported to the next area.

Click on the crying creature to see it has lost its babies, then head right. Click on the red hanging creature to get a creature card (5/21) Pidalka. Click on the bee on the right to make it fly left, then click on it again and quickly click on the carnivorous leaf so it eats the bee; you will get another creature card (6/21) Zrout. Now head right and down.

Click on the frog in the water 4 times so he jumps up to the branch. Click on all 4 frogs here to hear a song and get a creature card (7/21) Zaba. Continue left and click on a brown crab creature to be scared away. Return left to the crabs and you will end up getting another creature card (8/21) and reaching a new area below.

Now you need to click on the water pod at the top to get water to bounce down to the branch. By clicking on the other pods you can direct its flow to the different sprouts along the branch. If you water each sprout you will create a ladder going upwards, as well as reveal a pod next to the ladder. Click on the pod to get a creature card (9/21) Svolavac, then go left.

Click on the small moving worm to the left and use Mr Feather to retrieve it. Return right and go right once more. Click on the first baby on the right, then use Mrs Mushroom on it. Go left and you will automatically get the baby (1/3). Head up to the right to find a fisherman. Talk to him, then give him the worm and you will get a creature card (10/21). Pick up the brown crab and you will get another creature card (11/21). Next go up to the left, then up again and up to the right.

Pull the leaves off the branches, and the small jumping monkey will eventually jump inside a hole; you will automatically look inside. Click on Mr Twig’s eye twice to get a creature card (12/21) Skakavec. Go down to the left to see a large bat, then continue down to the left again.

Click on the fly in the background, then after it is drunk you will get a creature card (13/21). Now move your mouse cursor over the drunk fly to get nectar to fall into the funnel-shaped creature. Once enough nectar is there you will get another creature card (14/21); return to the right.

Pull the large bat down to see another creature on the branch above it. Click and hold on the funnel creature then release a large bubble; pop this near the large bat and the other creature should fall down, giving you another creature card (15/21). Pick up the beetle, then go right twice.

Use your crab creature on the web holding the spider up to get a creature card (16/21). Continue right. Pick up and throw all of the sheep in the pile to get a creature card (17/21), then get the baby (2/3). Go down to the left twice, then up to the left to return to some cocoons.

Click on the smallest cocoon, then the medium one and finally the large one to get a large flying creature to appear, and receive a creature card (18/21) Jepice. Go up to the left.

Click on the long-legged creature to free one of its legs, then drag this leg to your branch to create a bridge and get a creature card (19/21). On crossing the bridge, quickly use your beetle creature on the flying creature to get another creature card (20/21). Go up to the left.

Wait for the pigs to fall asleep, then climb up the branch above them. Click on the acorns, then when the pigs wake up jump on the large brown one to find the last baby (3/3) and get another creature card (21/21).

Head left and click on the creature to see another story (2/3) and get a replacement card. Now return right 3 times, down to the left and left once more and get another replacement card Level 3.

Ссылки [ править ]

  1. ^ «Новости: Daedalic для публикации Botanicula мухомора по всей Европе» . Daedalic.de. 24 ноября 2011 года Архивировано из оригинала 27 мая 2013 года . Проверено 10 марта 2012 года .
  2. ^ «Botanicula — Дизайн мухомора» . Amanita-design.net . Проверено 10 марта 2012 года .
  3. ^ «Официальный трейлер Botanicula и дата выпуска» . Amanita-design.net . Проверено 18 марта 2012 года .
  4. ^ «Фактор IGF 2012: Botanicula» . Камень, бумага, дробовик . 7 февраля 2012 . Проверено 10 марта 2012 года .
  5. ^ «Botanicula в App Store в iTunes» . itunes.apple.com . Дата обращения 9 февраля 2015 .
  6. ^ «Botanicula — Android-приложения в Google Play» . play.google.com . Дата обращения 9 февраля 2015 .
  7. ^ «Руки: Botanicula» . Камень, бумага, дробовик . 6 декабря 2011 . Проверено 10 марта 2012 года .
  8. ^ a b «Botanicula for PC Reviews» . Metacritic . CBS Interactive . Проверено 17 августа 2013 года .
  9. ^ «Botanicula для обзоров iPhone / iPad» . Metacritic . CBS Interactive . Проверено 17 августа 2018 .
  10. ^ Форд, Эрик (15 мая 2014 г.). Botanicula“Обзор — природы красоты» . TouchArcade . Проверено 17 августа 2018 .
  11. ^ «Botanicula — недавний, ходноцені» . Hodnoceniher.cz . Проверено 17 августа 2013 года .
  12. ^ «Обзор Botanicula» . IGN . Проверено 17 августа 2013 года .
  13. ^ «Обзор Botanicula» . GameSpot.com. 19 апреля 2012 . Проверено 17 августа 2013 года .
  14. ^ «Botanicula — недавний — GAMES.cz» . Games.tiscali.cz. 23 апреля 2012 . Проверено 17 августа 2013 года .
  15. ^ «14-й ежегодный IGF объявляет победителей» . Фестиваль независимых игр . Март 2012. Архивировано из оригинала 4 марта 2016 года . Проверено 10 марта 2012 года .
  16. ^ Матулеф, Джеффри (12 октября 2012 г.). «Объявлены победители IndieCade 2012, главный приз — Unmanned» . Eurogamer . Архивировано 28 февраля 2016 года . Проверено 28 февраля +2016 .
  17. ^ «Премия Европейских игр» . Премия Европейских игр. 13 августа 2011 года Архивировано из оригинала 4 октября 2012 года . Проверено 17 августа 2013 года .
  18. ^ «- Выследки» . Booom.cz. Архивировано из оригинала 18 июля 2013 года . Проверено 17 августа 2013 года .
  19. ^ «Česká hra roku 2012» . Ceskahraroku.cz . Проверено 17 августа 2013 года .
Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Kingame
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: